Alla inlägg under augusti 2017

Av Magnus Leander - 15 augusti 2017 10:00

Hemma i STHLM sen april 2017 och allt skulle ju lösa sig och i efterhand väldigt naivt tänkt så här i efterhand,

Efter utbrändheten som visade sitt fula tryne sommaren 2015 så trodde jag att det var borta vid årsskiftet 2016/17 och eftersom vi fixade nya jobb i STHLM och allt skulle ju bara flyta på när vi var hemma igen efter ett lärorikt äventyr i Sveriges mest folktomma stad Norrköping, saknar ej staden men dess otroligt fina natur och träningsmöjligheter så vi siktar in på sommarställe i östergötland istället,Nytt jobb jaha det började med att gå utb i februari i 2 dagar och sen var dem inte villiga att betala reseersättning och 16 timmars lön och det var det sista jag behövde, det tog tvärstopp och jag bad dem typ att dra och varningsklockorna ringde och jag sökte annat jobb, fick nya jobbet jag sökte och det som arbetsledare på en anläggningsfirma,jobbade där i ca 3 mån och började känna av stressen som jag inte kunna hantera riktigt men igentligen hade det inte något att göra med jobbet alls, utan mitt sätt att tänka och hantera saker och ting.

Så nu till rubriken Att alltid kunna backa! Hur gör jag,hur borde jag göra,hur löser sig det,hur utmanar jag mig själv och hur bryter jag mönster???

1. Kostomläggning

Från att vara som 95% av svenssonfamiljen att vara itutad att ösa i sig kolhydrater i alla former,spannmål,mackor,sockrade produkter mm, började läsa på om kolhydratkänslighet och kom fram till att Paleo upplägg skulle passa mig eventuellt, att utesluta spannmål nästan helt,utesluta socker så gott det går, pasta eran tog ett slut, proteinrik mat med mycket grönsaker och nyttigt fett.

Efter några veckor kände jag att mina blodsockerfall var i stort sätt borta ( ni ska bara veta hur skönt det är) att gå runt och vara hängig,sur,trött,och orkeslös mot idag ha ett jämt blodsocker,bra humör,pigg, och som en stor bonus på det hela har jag gått ner ca 7-8 kg och det känns fantastiskt :)Säg till om jag ska hjälpa er att få känna hur mycket bättre man kan må men så klart helt valfritt, kommer en mer utförlig artikel om detta sen nångång!

2.Utmana mig själv

Jo jag har alltid varit rädd att simma ute på öppet vatten tex, så bestämde jag mig gå utanför bekvämlighetszonen och simma tvärs över en rätt stor sjö med med långt till land och trygghet på båda sidor, efterhand när jag gjorde det så vilken fantastisk känsla och måste säga FAN VA GRYM JAG ÄR ! i samma veva passade jag på att persa på både 5km och 10 km, tiderna skiter vi i nu och är oväsentligt :)

Utmaningarna inför nästa år är att köra Xterra triathlon som skrämmer mig och att försöka kvala in till crosstriathlon VM (age group) i Danmark och 2019 att klara av en 70,3 ironman och få en plats i ITU Lausanne 2019 ( age group)

Bryta olika sorters mönster har jag också börjat med att tex tänkta både en och två gånger innan jag bokar saker eller tar beslut.

3. Terapi

Jag har bokat in mig att träffa en terapeut för hitta nycklar och ett bra tankesätt inför kommade framtid och utmaningar för ensam är inte alltid stark så är det bara och framförallt inte vara kvar i gamla mönster och tankar för vi som familj har så mycket att se fram mot.

4.Prioriteringar

Jag prioriterar familj,välmående och jobb i första hand och att vardagen ska fungera helt enkelt och trygghet både ekonomiskt och känslomässigt, så tävlingar och sånt får vänta tills nästa år helt enkelt och då kommer jag vara starkare än någonsin både mentalt,psykist och fysiskt :)          

Presentation


Följ min väg tillbaka till livet.
TRÄNING.HÄLSA.ÅSIKTER

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards