Direktlänk till inlägg 22 september 2016

Att våga ta steget

Av Magnus Leander - 22 september 2016 16:05

Många drömmer nog om förändring i tillvaron, byta jobb,flytta,bryta upp,börja träna,byta livsstil mm,I flera år har jag varit sugen på att hitta på andra saker i livet och speciellt bo någon annanstans än i Stockholm,men möjligheten fanns inte riktigt, men när jag träffade Frun så kände vi likadant,

Hon började vantrivas på jobbet lite grann och jag hade slutat på jobbet också pga att jag inte trivdes med situationen och även som jag har skrivit tidigare ( utmattningssyndrom )gjorde ju saken inte lättare,Våran plan var att söka jobb i Skåne eller vårat andra hem Dalarna och Falun, men av en ren slump sökte frun jobb i Norrköping och fick det, nu blev det läskigt på riktigt och allvar, vi åker dit tillsammans och hon känner att det är jobbet hon vill ha, så lägenhet måste säljas och inköpas,

jag åker på två visningar i Norrköping och vi vinner ena lägenheten men då har inte frun sätt den ens, friskt vågat hälften vunnet :)

En stor chansning absolut men man kan ju inte veta om man trivs om inte testar att bo på stället eller sin nya stad och vi stor trivs, nära till allt och speciellt för fruns del, istället för att resa nästan 3,5 timme per dag så tar det nu 10 min att gå,på det sättet minskade vi slitningar och stress och ett ekorrehjul eller ond spiral eller kalla det vad ni vill,.

Att vilja saker och inte ta tag i det är inget bra tycker jag, det är bättre att försöka än att inte göra något åt saken,sitta och gnälla vad tråkigt och jobbigt saker är...Stockholm finns kvar

jag startade upp min egna PT-verksamhet och det går hyfsat jobbar som bootcamp instruktör och har hand om ett härligt gäng, att jobba med människor ger mig väldigt mycket,jag tjänar inte mycket pengar men har hälsan och bestämmer över mig själv,när och hur mycket jag vill jobba,en dröm jag alltid har haft! att vara anställd är naturligtvis enklare och tryggare men har sina nackdelar som allt har här i livet,jag har aldrig ångrat mitt val någonsin även om jag vet att ekonomin är viktig och antagligen kommer jag inte kunna ha det som nu för evigt, men tar ett halvår i taget så får vi se.

Jag tycker livet är för kort för att i stort sätt leva på jobbet och jag vill inte leva som förr, det vill säga att då levde jag för helgen och semestern,vad är det för liv att leva,nu ser jag varje dag som en gåva istället och tro det eller ej vardagar är lika härliga som en semesterdag och det retar säkert upp många men det är faktiskt upp till var och en att försöka känna så, känner du att du vantrivs med situationen..gör nåt då, du kommer aldrig att ångra dig,ekonomi som sagt är viktigt men väljer man att leva istället för att ha mera pengar så är det livskvalitet tycker jag ,även om det är skönt att ha råd med mycket mer absolut,

Jag har allt tycker jag, ett fint hem,en fru,en bil,eget företag,hälsa,inkomst,en bra farsa och en svärfar som ställer upp för mig..vad kan man mer begära..

Det är klart att jag har drömmar som sommarställe,resor,mycket pengar, men jag vet en dag så har jag även det..:)

ta hand om er/


H/Magnus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Leander - 2 oktober 2017 08:07

Detta inlägg är baserat på erfarenheter,åsikter och en del fakta...håll tillgodo! Extremsport är just nu väldigt populärt och det känns som att alla ska hålla på med det,och detverkar som att det är väldigt vanligt att många har tappat respekten fö...

Av Magnus Leander - 15 augusti 2017 10:00

Hemma i STHLM sen april 2017 och allt skulle ju lösa sig och i efterhand väldigt naivt tänkt så här i efterhand, Efter utbrändheten som visade sitt fula tryne sommaren 2015 så trodde jag att det var borta vid årsskiftet 2016/17 och eftersom vi fixa...

Av Magnus Leander - 7 december 2016 10:30

Så denna vidriga årstid ( utom ibland ) kommer jag ju inte undan,jag går ner i någon sorts dvala med trötthet och inte total inspiriationslöshet men inte långt ifrån, jag försöker hålla humör och skalle på topp men jag avskyr kyla och mörker och ha...

Av Magnus Leander - 6 november 2016 11:51


Från att inte ha haft något jobb till att nu stå med två st jobb, känns både inspirerande,konstigt,jobbigt och roligt..har bestämt mig för att köra en kombo med halvtid på timme på det ena som dem gick med på fram till årskiftet ( dem vill verkligen ...

Av Magnus Leander - 27 oktober 2016 15:56

Går upp 05:30 tycker natten var för kort och absolut inte utvilad i höstmörkret,äter frulle en snabbis går på toa å snabbt iväg,seg hela dagen kommer hem vill inte något annat än att vila eller sova,orkar absolut inte träna så jag gör det imorgon,näh...

Presentation


Följ min väg tillbaka till livet.
TRÄNING.HÄLSA.ÅSIKTER

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards