Direktlänk till inlägg 15 september 2016

Det sjuka experimentet ?

Av Magnus Leander - 15 september 2016 10:38

Stress stress stress..känner du igen dig, allt ska gå så fort nuförtiden helst flera saker samtidigt,

vad jag vill få fram i detta inlägg är att man kan tro att vi är utsatta för ett mänskligt experiment av nån högre makt eller nåt, helt enkelt se hur mycket mäniskan klarar av innan den totalt faller samman,I Sverige på 50-60talet så var det oftast kvinnan som var hemma med barnen och skötte allt i hemmet vilket i sig är ett stort jobb,barnen fick vara mer med sina föräldrar och slapp bli i väg skickade till nåt sunkigt dagis med virus,smuts,taskig kost och rökande dagisfröknar som verkar ha gett upp för länge sedan,när en förälder var hemma så blev det inte alls samma stress som idag och äktenskap knakar i fogarna pga båda ska jobba heltid,laga mat,träna,skjutsa och sen ta hand om allt annat.. det går ju inte i längden det förstår ju alla..men så ser det ut för väldigt många idag och jag ser många ggr att var är livskvaliten ? Slutkörda,överviktiga,stressade,sura å vet fan allt,,det är min största skräck att bli så, det är inte normalt att båda ska jobba samtidigt när man har barn och föräldra ledighet räcker ju inte tycker jag..nä inför 6tim dagar på jobbet så människor kan börja leva istället!

Nästa grej..energidrycker som är riktade till yngre generationen, väldigt ofta ser jag idag lite överallt ute när jag tar en promenad,en kaffe i högerhand,en cigg mellan fingrarna,en redbull i vänster hand,mobilen framme..vad i helvete är det för trams..alltså kan människokroppen och hjärnan få en sämre start verkligen, ibland måste jag nypa mig i armen för att verkligen förstå att det är sant..men ja det är ju det..i affären finns det hyllvis med energidryck med koffein och taurin som kan bidra till att hjärtat stannar, och redbull tex togs fram som medicin från början. Det säger ju allt, det får man sälja men inte tex opastoriserad mjölk, mm

Mobiltelefonen är en bra grej absolut förrutom nu som det är, det går omkring zombies på gator och torg djupt försjunkna i skärmen å ja visst jag går ju i fällan själv ibland det märker jag men försöker att använda mobilen mycket mindre, ta bara sms och bilkörning wtf helt befängt,folk går över gatan i en helt annan värld,sitter på cafeer och skriver tillvarann å mobilen å ändå sitter man 0,5m från varann..

Sen har vi maten.. herregud vad illa berörd jag blir när jag ser vad väldigt många äter , halvfabrikat från någon industriellt framtagen skitprodukt som inte innehåller människoföda alls, jag ser barn familjer på supermarkets som inte har en enda frukt eller grönsak utan det viktigaste att det går att micra och glöm inte fredagsmyset då man släpper alla tyglar och vräker i sig kemikalier,fett,socker och tillsatster..men storföretagen har lyckats där med..


SLUTSATS..Jag tror på riktigt att det är ett experiment som samhällets maktelit står bakom och sen utvärderar det om 100 år eller nåt så människan då kan leva på ett annat sätt, för jorden börjar bli överbefolkad och lever människan för länge så är det ohållbart..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Leander - 2 oktober 2017 08:07

Detta inlägg är baserat på erfarenheter,åsikter och en del fakta...håll tillgodo! Extremsport är just nu väldigt populärt och det känns som att alla ska hålla på med det,och detverkar som att det är väldigt vanligt att många har tappat respekten fö...

Av Magnus Leander - 15 augusti 2017 10:00

Hemma i STHLM sen april 2017 och allt skulle ju lösa sig och i efterhand väldigt naivt tänkt så här i efterhand, Efter utbrändheten som visade sitt fula tryne sommaren 2015 så trodde jag att det var borta vid årsskiftet 2016/17 och eftersom vi fixa...

Av Magnus Leander - 7 december 2016 10:30

Så denna vidriga årstid ( utom ibland ) kommer jag ju inte undan,jag går ner i någon sorts dvala med trötthet och inte total inspiriationslöshet men inte långt ifrån, jag försöker hålla humör och skalle på topp men jag avskyr kyla och mörker och ha...

Av Magnus Leander - 6 november 2016 11:51


Från att inte ha haft något jobb till att nu stå med två st jobb, känns både inspirerande,konstigt,jobbigt och roligt..har bestämt mig för att köra en kombo med halvtid på timme på det ena som dem gick med på fram till årskiftet ( dem vill verkligen ...

Av Magnus Leander - 27 oktober 2016 15:56

Går upp 05:30 tycker natten var för kort och absolut inte utvilad i höstmörkret,äter frulle en snabbis går på toa å snabbt iväg,seg hela dagen kommer hem vill inte något annat än att vila eller sova,orkar absolut inte träna så jag gör det imorgon,näh...

Presentation


Följ min väg tillbaka till livet.
TRÄNING.HÄLSA.ÅSIKTER

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards