Alla inlägg under december 2016

Av Magnus Leander - 7 december 2016 10:30

Så denna vidriga årstid ( utom ibland ) kommer jag ju inte undan,jag går ner i någon sorts dvala med trötthet och inte total inspiriationslöshet men inte långt ifrån,

jag försöker hålla humör och skalle på topp men jag avskyr kyla och mörker och har full förståelse varför björnar ruttnar på detta å lägger sig och vilar hela vintern.

Alltså det är fuktigt och kallt,mörkt och disigt,kroppen känns seg och jag har ett nyvaket fenomen i kroppen hela tiden typ,till och med varmvattnet i duschen verkar ha givit upp.

Jag sover ca 8 tim per natt och det är ju skönt absolut,jag äter bra och rör på mig( och nu tänker ni att jag måste vila från träning mer ) men det gör jag faktiskt,kör periodisering och ligger på en mindre belastning än någonsin och igentligen vill jag inte träna alls...

Allt handlar om sol och värme som vi inte är direkt bortskämda med här,men som många på socialmedia som har ju många en stor tur att få vara utomlands på vintern,och dessutom gratis i stort sett,

men om våra planer går som vi har tänkt ( kommer avslöja dem när allt är klart ) så kommer vi också kunna gotta oss i värme och nya löparskor , och bara tanken på att rasta nya löparskor vid havet i bara shorts gör mig grymt glaaaad :)  

Så hur ska jag komma ur denna spiral..hmm ja flytta till varmare breddgrader,bita ihop,springa upp för en slalombacke tills jag svimmar ( eller tills jag får näsblod som i Rättviks slalombacke )

En sak som jag gör nu mer att begränsa mina kolhydrats intag som sker endast genom grönsaker och frukt,och det mina vänner så slipper jag dessa blodsockerfall ala grande som jag hade förr vilken gjorde att jag kände mig döende,kan starkt rekomendera detta tänk,lite jobbigt i början några dagar men sen så märker man skillnad för hunger står man ut med men inte blodsockerfall..


Ikväll är det sista passet med Hölögänget innan jul , känns lite tråkigt men samtidigt skönt att få ett resebreak det har blivit många timmar i bilen kan jag säga, och vi får se hur det blir till våren helt enkelt, om allt går i lås så blir det kanoners :)

Men hur som helst så hoppas jag nu att vintern går fort och värmen dyker upp så jag kan börja leva fullt ut igen..

Så ha nu en riktigt GOD JUL och gott nytt år och glöm inte den obligatoriska julaftonsmilen ( löpning )

Ha det gott och häng i nu.  

Presentation


Följ min väg tillbaka till livet.
TRÄNING.HÄLSA.ÅSIKTER

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards