Direktlänk till inlägg 3 oktober 2016

Vilodagar och funderingar

Av Magnus Leander - 3 oktober 2016 09:04

Jag stiger upp det är söndag morgon har sovit så där så jag känner mig absolut inte utvilad,vaderna ömmar,ont i foten gamla skadan gör lite påmind,känner mig tjurig trött och allmänt off,SÅ VAD BETYDER DET? JO VILODAG!

Jag gillar inte vilodagar för jag kommer helt ur fas och känner mig tröttare än någonsin dem dagarna men samtidigt vet jag att min kropp är bra på att tala om att det är dags för vilodag,det var det bla jag ej lyssnade på förr och då gick det ju så där..men hur som helst jag vet när jag känner mig låg och jag sover taskigt då är jag för sliten helt enkelt och förra veckan bravader sitter i ( Lidingöloppet 15km,8,5km tempopass,och ett rejeelt styrkepass )

Har väldigt svårt att förstå att jag är trött ibland,och ännu värre är att jag och hustrun inte synkar då alls,hon tränar och jag ska vila och jag blir sur och grinig,skit töntigt och omoget jag vet!

Min kära kropp fungerar bäst när jag anstränger mig rätt tufft varje dag då blir jag pigg i kroppen och den svarar mycket bra men balansen är tunn ,det kan handla om att tex springer jag 15km blir jag sliten men hade jag däremot slutat vid 13km hade jag inte blivit sliten så små skillnader är det,men innerst inne vet jag att min kropp sammansättning är mer gjor för explosiva övningar och kort distans men det är inte lika kul men jag har väl inget val tillslut antar jag, tränar jag ca 45min varje dag så behöver jag inte vilodagar.

Eftersom tävlingssäsongen är över och jag ska bygga upp mig inför nästa år så vet jag att nu kommer jag vara trött i typ 3 mån men köra mer styrka och alternativträning och tyvärr måste man ju va inne i simhallarna också och trängas så jävla tråkigt och störande,nångång ska jag bygga mig en egen simbana :)    

Njuter av utsikten över sjön Glan, ro för själen helt enkelt 

 

Skogsfika,kossor och spex !

 

Nöjda efter 15km skogslöpning i ett fantastiskt höstväder !


Så över till lite funderingar, ska jag välja trygghet före ovisshet men något jag verkligen vill och brinner för,eller ska jag rätta in mig i ledet och som alla andra ha en ekonomisk trygghet och bara ha ett jobb för att ha råd med saker eller nåt sånt.. hmm jag vet inte , första tanken är ju att javisst vill jag ha stadig ekonomi och trygghet med ett fast jobb och pengar som kommer in varje månad! Eller ska jag njuta av tillvaron och acceptera att pengar kommer in i bland men inte säkert..känner ett stort ansvar mot hustrun i denna fråga,igentligen borde jag bara ta vilket jobb som helst och hålla käften och lägga ner mitt företag så ekonomin blir trygg och sen då leva som förr att leva för helgen och semestern.. men vill jag det? eller har jag inget val?

Denna vecka blir lite avgörande, jag har 2 st erbjudanden att ta ställning till men inget som är säkert, jag har många drömmar om framtiden och då finns det bara en utväg! stadig ekonomi och innerst inne vet jag att min kära hustru skulle bli mycket glad om jag bara la ner och tjänade pengar istället ( jag förstår henne )

Ska ta denna vecka och verkligen fundera,inte lätt men ett måste..

Vi hörs / magnus



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Leander - 2 oktober 2017 08:07

Detta inlägg är baserat på erfarenheter,åsikter och en del fakta...håll tillgodo! Extremsport är just nu väldigt populärt och det känns som att alla ska hålla på med det,och detverkar som att det är väldigt vanligt att många har tappat respekten fö...

Av Magnus Leander - 15 augusti 2017 10:00

Hemma i STHLM sen april 2017 och allt skulle ju lösa sig och i efterhand väldigt naivt tänkt så här i efterhand, Efter utbrändheten som visade sitt fula tryne sommaren 2015 så trodde jag att det var borta vid årsskiftet 2016/17 och eftersom vi fixa...

Av Magnus Leander - 7 december 2016 10:30

Så denna vidriga årstid ( utom ibland ) kommer jag ju inte undan,jag går ner i någon sorts dvala med trötthet och inte total inspiriationslöshet men inte långt ifrån, jag försöker hålla humör och skalle på topp men jag avskyr kyla och mörker och ha...

Av Magnus Leander - 6 november 2016 11:51


Från att inte ha haft något jobb till att nu stå med två st jobb, känns både inspirerande,konstigt,jobbigt och roligt..har bestämt mig för att köra en kombo med halvtid på timme på det ena som dem gick med på fram till årskiftet ( dem vill verkligen ...

Av Magnus Leander - 27 oktober 2016 15:56

Går upp 05:30 tycker natten var för kort och absolut inte utvilad i höstmörkret,äter frulle en snabbis går på toa å snabbt iväg,seg hela dagen kommer hem vill inte något annat än att vila eller sova,orkar absolut inte träna så jag gör det imorgon,näh...

Presentation


Följ min väg tillbaka till livet.
TRÄNING.HÄLSA.ÅSIKTER

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards