Direktlänk till inlägg 26 september 2016

Tillbaka där det började !

Av Magnus Leander - 26 september 2016 11:27

 

Efter nästan 2,5 års uppförsbacke så är jag tillbaka i nivån jag hade 2013 när det gick som bäst..

genom tålamod,eftertanke,samtal och framförallt stöd och smarthet så har jag faktiskt kommit tillbaka som en ny människa och starkare än någonsin, men det gäller att vara på sin vakt!

Är väldigt stolt och glad över mig själv och även lite förvånad måste jag säga,att jag kunde hålla ett sådant bra snitt tempo i ett väldigt kuperat och tufft spår,faktiskt första gången sen 2013 jag kände mig pigg och rapp i kroppen på en tävling,annar brukar jag känna mig kraftlös som en överkokt spaghetti.

Vi bodde på hotell för att slippa stressa på lördagen och det var ett mycket bra val,en bra frukost och sen iväg i god tid till start utan stress,kändes helt perfekt Anna startade 09:40 och jag 09:50,

  På bilden bredvid precis innan start

Vi har nog aldrig känt sådant lugn, väl iväg så håller jag mitt egna tempo,viktigt att inte hänga på andra när man har 15km framför sig,många gör ju just så och börjar gå efter 2-3 km väldigt korkat,mina ben kändes mycket pigga och upplägget med ett simpass på torsdagen var ett vinnande koncept,jag kände mig pigg enda till ca 11-12 km då blev det tufft, ocj jag tog mig lite energi för började känna små kramptendeser i höger lår, så tack vare det så klarade jag inte av mitt PB men det gör inget alls skilde bara 30 s ändå :)

  Mycket glada efter målgång !

Är väldigt glad att jag lärt mig av mina misstag om min hälsa och ska göra allt för att inte hamna där igen,genom att tänka SMART,NOGRANNHET,LYSSNA PÅ KROPPEN,SAMTALA,SOVA,INTE STRESSA!

Om ni undrar vad sluttiden blev? så här är den  01:24:26 ( ca 05:30 i snitt tempo )

Nu ska jag ta ca en veckas vila sen så kör jag igång försäsongen lite lätt och nästa år ska jag vara skadefri och starkare än någonsin både mentalt,psykiskt och fysiskt...so let the pre season begin

H/Magnus







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Leander - 2 oktober 2017 08:07

Detta inlägg är baserat på erfarenheter,åsikter och en del fakta...håll tillgodo! Extremsport är just nu väldigt populärt och det känns som att alla ska hålla på med det,och detverkar som att det är väldigt vanligt att många har tappat respekten fö...

Av Magnus Leander - 15 augusti 2017 10:00

Hemma i STHLM sen april 2017 och allt skulle ju lösa sig och i efterhand väldigt naivt tänkt så här i efterhand, Efter utbrändheten som visade sitt fula tryne sommaren 2015 så trodde jag att det var borta vid årsskiftet 2016/17 och eftersom vi fixa...

Av Magnus Leander - 7 december 2016 10:30

Så denna vidriga årstid ( utom ibland ) kommer jag ju inte undan,jag går ner i någon sorts dvala med trötthet och inte total inspiriationslöshet men inte långt ifrån, jag försöker hålla humör och skalle på topp men jag avskyr kyla och mörker och ha...

Av Magnus Leander - 6 november 2016 11:51


Från att inte ha haft något jobb till att nu stå med två st jobb, känns både inspirerande,konstigt,jobbigt och roligt..har bestämt mig för att köra en kombo med halvtid på timme på det ena som dem gick med på fram till årskiftet ( dem vill verkligen ...

Av Magnus Leander - 27 oktober 2016 15:56

Går upp 05:30 tycker natten var för kort och absolut inte utvilad i höstmörkret,äter frulle en snabbis går på toa å snabbt iväg,seg hela dagen kommer hem vill inte något annat än att vila eller sova,orkar absolut inte träna så jag gör det imorgon,näh...

Presentation


Följ min väg tillbaka till livet.
TRÄNING.HÄLSA.ÅSIKTER

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards