Direktlänk till inlägg 21 oktober 2016

Förkylningar och livsförändringar

Av Magnus Leander - 21 oktober 2016 16:46

Det var bättre förr..nä men i vissa fall faktiskt om man går tillbaka typ 10 år sen,

Om någon var för kylda så nös man eller hostade man i armväcket eller i näsduken man hade med sig,

nu förtiden så gör man så här att man hostar rakt ut eller nyser,oavsett om det är folksamling eller ej,jag har blivit hostad och nyst rakt i ansiktet ett gäng ggr, vad i helvete är det som är fel, har hela mänskligheten tappat empati och respekt och vett för sina medmänniskor????

En person som mig kanske är lite mer förbannad på sånt här än en som har sitt största intresse att ätt äta chips och dricka öl,men jag som tränar och håller mig i form är det viktigt att hålla sig frisk,

När jag är på stan ser man människor gammal som ung hostar rakt ut som sagt,hostar på händerna och sen tar i både frukt och grönsaker,kundkorgar,kortterminaler ( längtar till man kan swisha i affären )fan vad äckligt era pajasar!!!!!

Det är en stor nackdel med alla touchscreeens och knappar i ett hygieniskt perspektiv, ju fler såna apparater desto mer förkylningar och annat skit..

Sen ni som går till jobbet sjuka bara för ni inte pallar att vara hemma..men va fan är det för inställning! åter igen EMPATI OCH RESPEKT! man kanske ska införa som i Japan att har man en infektion så ska man bära munskydd helt enkelt!!! så börja nu att tänka efter snälla..


Så nu till andra saker.. jag kommer att lägga PT jobbet på hyllan för en obestämd tid för jag har fått ett heltids jobb

på ett företag inom VA branchen ,en tjänst jag alltid velat ha och dem tror på mig och behandlar mig med respekt för min erfarenhet och som person och inte som mitt jobb jag hade i Haninge, där man inte värnar om personal utan bara ser till ett tjänstemanna perspektiv och jag säger som en gammal kollega där (att dem bra har ju slutat )och så är det faktiskt, på ett privat företag syns man och visar man framfötterna så får man cred för det,

Jag är inte bitter hur jag blev behandlad utan det visar bara vad för sorts personer dem är,som jag trodde jag kände! men det visade sig att dem var skådisar,översittare och framförallt falska men men sånt är livet.

Nu ser jag fram mot gå vidare i karriären och visa vad jag igentligen kan, som jag inte gjort verkligen, för det var ingen ide helt enkelt!och som plåster på såren så har jag ett gäng tusen mer än vad jag någonsin skulle ha tjänat förr och det känns bra som fan och framför allt att kunna ta ekonomiskt ansvar hemma...

Trevlig helg H/Magnus


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Leander - 2 oktober 2017 08:07

Detta inlägg är baserat på erfarenheter,åsikter och en del fakta...håll tillgodo! Extremsport är just nu väldigt populärt och det känns som att alla ska hålla på med det,och detverkar som att det är väldigt vanligt att många har tappat respekten fö...

Av Magnus Leander - 15 augusti 2017 10:00

Hemma i STHLM sen april 2017 och allt skulle ju lösa sig och i efterhand väldigt naivt tänkt så här i efterhand, Efter utbrändheten som visade sitt fula tryne sommaren 2015 så trodde jag att det var borta vid årsskiftet 2016/17 och eftersom vi fixa...

Av Magnus Leander - 7 december 2016 10:30

Så denna vidriga årstid ( utom ibland ) kommer jag ju inte undan,jag går ner i någon sorts dvala med trötthet och inte total inspiriationslöshet men inte långt ifrån, jag försöker hålla humör och skalle på topp men jag avskyr kyla och mörker och ha...

Av Magnus Leander - 6 november 2016 11:51


Från att inte ha haft något jobb till att nu stå med två st jobb, känns både inspirerande,konstigt,jobbigt och roligt..har bestämt mig för att köra en kombo med halvtid på timme på det ena som dem gick med på fram till årskiftet ( dem vill verkligen ...

Av Magnus Leander - 27 oktober 2016 15:56

Går upp 05:30 tycker natten var för kort och absolut inte utvilad i höstmörkret,äter frulle en snabbis går på toa å snabbt iväg,seg hela dagen kommer hem vill inte något annat än att vila eller sova,orkar absolut inte träna så jag gör det imorgon,näh...

Presentation


Följ min väg tillbaka till livet.
TRÄNING.HÄLSA.ÅSIKTER

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards