Direktlänk till inlägg 24 oktober 2016

Misslyckande och hemlängtan

Av Magnus Leander - 24 oktober 2016 17:04

Jag har två vägar att gå, jobba heltid och tjäna bra eller göra det jag älskar, att jobba med träning!

Ekonomisk trygghet vs ekonomisk otrygghet vad väljer man...  

Jag önskar att jag var superdriven och kunde knyta upp kontakter och olika sorts uppdrag,skaffa samarbetspartners och göra reklam för och synas lite här , sen vore det trevligt med ett startkapital så jag kunde satsa lite och ha råd att förlora lite  men nu finns det ingen marginal helt enkelt, det känns lite bittert att vara tvungen att gå tillbaka och vara anställd och jobba med det gamla, som visserligen är rätt kul och dessutom kan jag yrket sovande typ haha.

Jag skulle nästan göra vad som helst för att ha mycket jobb på mitt egna företag och kunna utveckla verksamheten men det skulle jag verkligen behöva hjälp med, en bit på vägen har superduper ( katrin på IA Training ) gjort och gav mig jordens chans har henne att tacka mycket för..SÅ TACK KATRIN   Mitt dröm scenario är att jag skulle ha jobb mån till tors ca 4-5 uppdrag per dag och då skulle jag klara mig utmärkt, för jag är duktig på träning och är övertygad om att människor gillar mig,ibland funderar jag på att ta ett lån och gå en ubildning i marknadföring och sälj, men det vore nice om någon kunde sköta det åt mig så jag kan koncentrera mig på att träna folk istället,

Att gå tillbaka till sitt gamla yrke är det ett misslyckande eller ej, vad tycker ni ?

Är ju tacksam att dem vill att jag ska jobba hos dem en skön känsla att känna sig behövd helt klart..


STOCKHOLM I MITT HJÄRTA..

Jag trivs mycket bra i Norrköping men saknar närheten till vänner och familj och stockholm i allmänhet, tänker varje dag på Stockholm och saknar staden, men det finns ju saker jag inte saknar tex köer,stress,hårdare attityd och det var ju därför vi flyttade ifrån huvudstaden, men när jag och hustrun skaffar familj så har jag svårt att tänka mig att inte bo i Stockholm, men det finns för och nackdelar med allt och det som styr livet är ju som ovan jobb och ekonomi det kommer man inte ifrån, sen skanar jag närheten till att gå och titta på mitt älskade Djurgårdens IF även om jag hatar dem just nu så är jag för evigt trogen...

Sen så har jag så fantastiskt bra kontakt med hustruns farsa och han bryr sig verkligen om mig och det uppskattas mycket, så närheten dit saknar jag också, att bo som vi gör nu är ett test på obestämd tid och någongång så kommer vi tillbaka...var så säker


H/Magnus



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magnus Leander - 2 oktober 2017 08:07

Detta inlägg är baserat på erfarenheter,åsikter och en del fakta...håll tillgodo! Extremsport är just nu väldigt populärt och det känns som att alla ska hålla på med det,och detverkar som att det är väldigt vanligt att många har tappat respekten fö...

Av Magnus Leander - 15 augusti 2017 10:00

Hemma i STHLM sen april 2017 och allt skulle ju lösa sig och i efterhand väldigt naivt tänkt så här i efterhand, Efter utbrändheten som visade sitt fula tryne sommaren 2015 så trodde jag att det var borta vid årsskiftet 2016/17 och eftersom vi fixa...

Av Magnus Leander - 7 december 2016 10:30

Så denna vidriga årstid ( utom ibland ) kommer jag ju inte undan,jag går ner i någon sorts dvala med trötthet och inte total inspiriationslöshet men inte långt ifrån, jag försöker hålla humör och skalle på topp men jag avskyr kyla och mörker och ha...

Av Magnus Leander - 6 november 2016 11:51


Från att inte ha haft något jobb till att nu stå med två st jobb, känns både inspirerande,konstigt,jobbigt och roligt..har bestämt mig för att köra en kombo med halvtid på timme på det ena som dem gick med på fram till årskiftet ( dem vill verkligen ...

Av Magnus Leander - 27 oktober 2016 15:56

Går upp 05:30 tycker natten var för kort och absolut inte utvilad i höstmörkret,äter frulle en snabbis går på toa å snabbt iväg,seg hela dagen kommer hem vill inte något annat än att vila eller sova,orkar absolut inte träna så jag gör det imorgon,näh...

Presentation


Följ min väg tillbaka till livet.
TRÄNING.HÄLSA.ÅSIKTER

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards